150.000 pelsjakker solgt i kinesisk online-begivenhed

Den 4. oktober afholdt den kinesiske berømthed Simba en online salgsbegivenhed via Kuaishou, en populær videodelingsapp med over 200 millioner brugere, hvor der blev solgt ca. 150.000 pelsjakker på kun tre timer.

De fleste varer var korte minkjakker, men arrangementet fremhævede også andre typer skind. Detailsæsonen for pelstøj er knap begyndt i Kina, men indtil videre har efterspørgslen af pels opnået en god start takket være den gode eksponering fra arrangementet.

Kopenhagen Fur er nødt til at vente til december og januar for at få et fuldgyldigt billede af situationen i pelsdetailmarkedet denne sæson. Vinteren skal simpelthen have mulighed for at ankomme i Kina. Dog er disse begivenheder en positiv, foreløbig indikation for en forhåbentlig lovende detailsæson.

Næste dato på pels-kalenderen er d. 10. oktober, som er en vigtig online shopping dag for kinesiske forbrugere. 10/10 blev for nylig introduceret til de kinesiske forbrugere og øger efterspørgslen i den generalle detailhandel inden juletiden.  Den er en opvarmning til d. 11. november eller "Singles Day", verdens største shopping begivenhed, som også skulle bringe en kraftig impulset stærkt salgs boost til sæsonen.